Markedsandelen vokser: Sælger hver fjerde vare til danskerne
Rema 1000 fortsætter jagten på markedsandele, og tager fortsat kunder fra konkurrenterne. Ifølge kædens egne opgørelser bliver hver fjerde dagligvare, der bliver købt i Danmark, nu købt i en Rema 1000. Det skriver Finans.
Mediet har talt med Rema 1000 Danmarks bestyrelsesformand og ejer, Ole Robert Reitan, og adm. direktør Henrik Burkal i et dobbeltinterview.
Her fortæller de to topchefer bl.a., at Rema 1000 er lykkes med mere end at fordoble omsætningen i de mange butikker, som kæden har overtaget fra Aldi. Med overtagelsen af Aldi har Rema 1000 udvidet med 55 nye butikker og flyttet 19 eksisterende til nye og mere attraktive lokationer de seneste 12 måneder.
Stillet store krav til organisationen
Det har ifølge Henrik Burkal stillet store krav til organisationen med så kraftig udvidelse, men han fortæller også til mediet, at ekspansionen har styrket kæden i kampen om at vinde kundernes indkøbskroner.
- Vi har lagt flere end 3.000 nye arbejdspladser til på et år, så vi samlet nu er 20.000. Desuden virker vores koncept i de Aldi-butikker, som vi har åbnet til Rema 1000. Vores investering svarer til forventningerne, siger Henrik Burkal til Finans.
Målet og forventningen er at fortsætte fremgangen og indtagelsen af større markedsandele. Der er også fortsat planer om flere butiksåbninger, men det bliver i et mere moderat tempo.
- Vi kommer på 423 (butikker, red.) i Danmark, når 2024 rinder ud. Målet var 430, men en række praktiske ombygninger gør, at det antal først bliver i foråret 2025. Vi har fundet yderligere cirka 10 potentielle butikker i det samlede køb af Aldis butikker, som vi planlægger at åbne Rema-butikker i. Planen går over forventning, siger Henrik Burkal.